piątek, 23 sierpnia 2024

Ku pamięci Edwarda Kazimierskiego byłego prezesa FKS Stal Mielec

 

Ku pamięci Edwarda Kazimierskiego byłego prezesa FKS Stal Mielec

            Z ogromnym żalem przyjąłem wiadomość o śmierci uwielbianego przez Mielczan Prezesa Mieleckiej Stali śp. Edwarda Kazimierskiego. Zmarł 20 sierpnia br i dwa dni później pochowany na cmentarzu komunalnym w Mielcu. Znałem go, podziwiałem i mam ogromną satysfakcję, że mogłem choć w części dzielić się przyjaźnią z tym wspaniałym człowiekiem. 

    Nie będę w tym miejscu tłumaczył jak wielkie osiągnięcia sportowe łączą się z jego nazwiskiem, bo są one starszym Mielczanom w szczegółach znane. Chciałbym natomiast, aby sukcesy Stali Mielec, pod kierownictwem Edwarda, znane były przez pokolenia potomnych Mielca.

            I stąd pragnę przywołać wolę zmarłego prezesa, aby pamiętano sukcesy sportowe Mielczan. Pozostawił w tym celu Izbę Pamięci i własnoręcznie opracowany Album Pamiątkowy z setkami zdjęć i tekstu z którego dowiemy się wszystko co działo się w FKS Stal Mielec od 1939 roku.

 

Były prezes FKS Stal Mielec śp. Edward Kazimierski z Albumem Pamiątkowym FKS Stal w rękach


Śp. Edward Kazimierski

Koszulka

            Otrzymałem w 2016 roku od śp. prezesa Edwarda ów Album i za jego zgodą poskanowałem go, opublikowałem na blogu, umieściłem w przysłowiowej „chmurce” na swoim dysku, a link do „chmurki” przekazałem Edwardowi w celu publikacji społeczeństwu Mielca.

            Dzisiaj z ogromnym smutkiem umieszczam ponownie ów link poniżej, aby nigdy pamięć o tym wspaniałym człowieku w naszych sercach nie zginęła. Czytając o Stali Mielec i wspominając byłego Prezesa, będziemy o nim pamiętali. Wyznaję zasadę, że jak długo będzie Edward tkwił w naszej pamięci, tak długo będzie żył wśród nas. I niech tak na stale pozostanie.

https://drive.google.com/file/d/1blPOLTRL4pzhq2L5FTz4KU8T0Qa_Z3nJ/view?usp=sharing

            Przekazuję Rodzinie śp. Edwarda w kondolencjach ogromny żal i łączę się w bólu z jego utratą.

Teofil Lenartowicz

Wrocław, dnia 23 sierpień 2024

                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz