piątek, 19 maja 2023

Moje 95 urodziny

 

Majowe spotkanie w klubie lotników Loteczka

Spotkanie w Loteczce 10 maja 2023 odbyło się pod znakiem moich 95-tych urodzin. Wypadają one nieco później, ale postanowiłem je uczcić przed pójściem do szpitala, gdzie  wyznaczono mi zabieg właśnie w ten dzień. Uzgodniłem to z zarządem i uzyskałem akceptację.

Laur sztandarowy wykonany przez prezesa WKSL pilota Andrzeja Szymczaka

Laur jubileuszowy wykonany przez Andrzeja Szymczaka


Myślałem że będzie to spotkanie jak zwykle, z wyjątkiem lampki szampana i kawałka tortu. Tymczasem zostałem zaskoczony serdecznością jaka mnie od wszystkich spotkała. Otrzymałem wiele życzeń osobistych i oprawionych w ramki, prezentów w postaci alkoholi, kwiatów i słodyczy.

Stasiu Błasiak wręczył mi oprawioną księgę historyczne protokóły Loteczki wraz z dedykacją. Stasiu to znany z działalności lotniczej były pilot PLL LOT.

Prezent od Stanisława Błasiaka

Dedykacja na stronach tytułowych Biuletynów Loteczki

Błasiak był twórcą Loteczki i jest jej honorowym prezesem. Na obecne spotkanie ściągnął harmonistę z którym on na skrzypcach i harmonista Józef Kostka zaintonowali 100 lat. Wzniesiono toast lampką szampana, a następnie pojawił się tort na którym zdmuchnąłem świeczkę. 

 

Urodzinowy tort


Jak wyżej

Za chwilę zdmuchnę świeczkę na torcie

Pod nieobecność prezesa Radomskiego spotkanie zagaił Edziu Sobczak udzielając mi głosu. Ponieważ w ogłoszeniu napisał on, że opowiem jak dożyć do 95 lat, opowiedziałem skrótowo swoją życiową drogę która doprowadziła mnie do członkostwa w Loteczce. Zakończyłem słowami że odpowiem na pytania dotyczące mojej życiowej drogi i mogę to zrobić na następnych spotkaniach. Z zainteresowaniem wysłuchano mojej opowieści, a następnie przystąpiono do biesiadowania.

Atmosferę spotkania najlepiej oddadzą zdjęcia, które poniżej przedstawiam.

Od lewej Bronisław Czapski, ja Teofil, Heniu Kucharski, Edziu Sobczak,Stasiu Błasiak i Ewa żona Kucharskiego


Bolesława Jońca zwana Bolesią tańczy z radością w rytm muzyki

Loteczkowa orkiestra - Stanisław Błasiak skrzypce i harmonista Józef Kostka

Z Teresa Maszczyńska

Od lewej Ryszard Choniawko

Tak jak wyżej + Bogdan Ginter

Na pierwszym planie 90-cioletni Broniu Czapski

Z Mieczysławem Przybylskim, Józefem Michałkiewicz, NN i Zosią Koziak

Bogdan Ginter

Piękna trójeczka - Józef Kostka, Stasiu Błasiak i Bolesia Jońca

Jak wyżej

A to ja podpierając się w wypowiedzi karteczką i Kucharscy Ewa z Heniem

Witold Bródka i Jerzy Urbański

Obecni na spotkaniu

Stasiu Błasiak, Bolesia Jońca, Witold Bródka i Jerzy Urbański

Edziu Sobczak, Józef Kostka i Stasiu Błasiak

Podpieram się w wypowiedzi kartką, a wśród słuchających Jerzy Musiał, Bronek Czapski, Bogdan Ginter i Ewa Kucharska


Heniu Kucharski, Andrzej Cichoński - sekretarz Loteczki, Leszek Wlazło i Grzegorz Glegoła

Teofil czytający z karteczki, Ewa i Heniu Kucharski oraz Andrzej Cichoński




Teresa Maszczyńska i Henryk Gwiazda



Od lewej Edziu Sobczak, Stasiu Błasiak, Bolesia Jońca i Witold Bródka


Jerzy Urbański, Mieciu Przybylski i Józef Michałkiewicz




Witold Kęsoń i Herbert Majnusz



A to prezent oprawiony w ramki od Edzia Sobczaka i jego żony


Z zainteresowaniem wysłuchano opowieści o mojej życiowej drodze


Jak wyżej

Wnętrze lokalu, tak zwane Orle Gniazdo gdzie odbywało się spotkanie, to piec byłej cegielni przerobionej na restaurację



Moment po lampce szampana


A to już składanie życzeń

Aż boli głowa od tak wielkiej ilości serdecznych życzeń

Jak wyżej

Składa mi życzenia Józef Michałkiewicz a stoją obok Heniu Kucharski i Edziu Sobczak





Od prawej Leszek Wlazło, Andrzej Cichoński, Kucharscy i Jerzy Musiał

Jak wyżej




Stanisław Błasiak - honorowy prezes klubu Loteczka

Jak wyżej + Bolesia Jońca



Stasiu Błasiak, Bolesia Jońca i Witold Bródka

A to jestem ja - 95 letni jubilat Teofil Lenartowicz. A te obok mojej głowy róże otrzymane od Bolesi są trwałe i nie chcą uschnąć

Zebranie zarządu; pierwszy z lewej Jarosław Zaprzelski i Ryszard Choniawko. Od prawej Paweł Bamberski, Herbert Majnusz i Edward Sobczak.

Na zebraniu zarządu wypowiada się wice prezes Sobczak, obok Herbert Majnusz i Paweł Bamberski

Na zebraniu zarządu omawiano sprawę Gali Złota Lotka 2023, która odbywa się corocznie, a obecnie być może odbędzie się w czerwcu

Przygrywający harmonista Józef Kostka, Witold Bródka i śpiewająco tańcząca Bolesia Jońca

Grają Józef Kostka i Stasiu Błasiak, stoją Edziu Sobczak i Teofil z Lidią Lenartowicz, natomiast zdjęcie smartfonem robi Andrzej Cichoński 


Frekwencja dopisała wyśmienicie, na spotkaniu było 38 osób

      
Z fragmentów które chciałbym podkreślić pragnę wspomnieć, że Andrzej Szymczak z Warszawy wykonał dla mnie piękne w 20-tu egzemplarzach moje podziękowanie, które miałem rozdać członkom Loteczki, mój laur sztandarowy i z żoną Lidką laur jubileuszowy. Andrzej wysłał to z Warszawy pocztą do Edwarda Sobczaka, co niestety nie dotarło do dnia dzisiejszego. Miał przyjechać na moją uroczystość i przywieść, ale przeszkodził pogrzeb płk Kazimierza Pogorzelskiego, który w tym dniu odbył się na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie. Andrzej - prezes Warszawskiego Klubu Seniorów Lotnictwa wraz z panią Danutą Paciorek to niezwykle zaangażowani w pracy w WKSL i aż dziw bierze, że mają często czas uczestniczyć w spotkaniach naszego klubu Loteczka. Przy czym wykonują piękne z własnym tekstem portretowe na fotograficznym papierze ujęcia, przekazując je zarządowi klubu lub zainteresowanym osobom.

Spotkanie przebiegało w miłej przyjacielskiej atmosferze, w pogawędce prowadzonej do wieczornych godzin.

Teofil Lenartowicz

Wrocław, dnia 19 maja 2023

 

1 komentarz: