poniedziałek, 29 lipca 2019

Magazyn ELITY


Magazyn ELITY

Pragnę powiadomić wszystkich zainteresowanych lotnictwem, o istnieniu bogato ilustrowanego magazynu pt. ELITY. Jest to kwartalnik o tematyce społeczno politycznej, o ponad 100 stronicowej objętości, w której występuje lotniczy dodatek. Powiadamiam o tym dlatego, bo w czerwcowym magazynie ukazał się napisany przeze mnie lotniczy temat pt. „Fakty i kontrowersje na temat samolotu Iryda” Temat ów jest bogato ilustrowany i zajmuje około 30 stron magazynu ELITY. Cena tylko 9,90 zł. Pozostałe tematy magazynu ELITY są także bardzo interesujące.

W temacie samolotu Iryda opieram się na publikacjach i wypowiedziach znawców lotniczej historii. Pozbierałem to co sam pamiętam z wieloletniej pracy w Mielcu na lotniczym sprzęcie  i połączyłem w jeden temat. Warto zapoznać się z opiniami konstruktorów, pilotów doświadczalnych i wojskowych latających na Irydach. Cytuję tam wiele znakomitości lotniczych nie tylko z Mielca, gdzie powstawała Iryda. Pozbierałem tematy z prasy przytaczając fakty niszczenia przemysłu lotniczego, co dotyczy także samolotu AN-28 na licencji którego powstał później samolot Skytruck i Bryza. Wypowiedzi dr hab. Włodzimierza Adamskiego, pilota doświadczalnego Henryka Bronowickiego i wielu innych są znaczące. 
Istniały dwie wersje dlaczego zaprzestano produkcję Irydy. Oficjalna nie była zbyt przekonywująca. Warto przypomnieć sobie w jaki sposób pozbawiono życia kurę mogącą znosić dla Polski złote jaja.   

Rzecz jest w tym, że magazyn ELITY można nabyć jedynie w EMPIK-ach. W Mielcu można nabyć magazyn ELITY w EMPIK-u na Smoczce, gdyż tylko tam jest jedyny w Mielcu EMPIK. Sprezentowałem swój egzemplarz magazynu ELIT szefowi byłych pilotów doświadczalnych Mielca Tadeuszowi Pakule. Jego opinia jest pozytywna.

Natomiast ja chodzę sobie po zakątkach Mielca i podziwiam swoje ukochane miasto, z którym jestem od dzieciństwa związany uczuciowo, z lotnictwem, wieloma przeżyciami i z genealogią w tle.

Teofil Lenartowicz
Mielec 29 lipca 2019

1 komentarz: