poniedziałek, 27 stycznia 2020

Spotkanie w Towarzystwie Przyjaźni Polsko Saskiej


Opłatek w Towarzystwie Przyjaźni Polsko-Saskiej
Myślałem, że wigilijne spotkania opłatkowe mam już za sobą, a tymczasem dostałem jeszcze jedno zaproszenie. Zdziwiła mnie nazwa zaproszenia, ale rozpoznałem z treści, że zaprasza Pan Adam Biliński prezes Związku Szlachty Polskiej. Okazało się, że poprzedni ZSP rozpadł się, a z części jego członków powstało TPPS.

Ponieważ w ubiegłym roku wraz z grupą zaproszonych genealogów brałem z żoną Lidią udział w spotkaniu opłatkowym ZSP i podziwiałem wspaniałą uroczystą oprawę spotkania, więc 25 stycznia z satysfakcją wzięliśmy w spotkaniu udział.

Spotkanie odbyło się we Wrocławiu w pięknej sali restauracji Dwór Polski w rynku. Z zainteresowaniem wysłuchałem wystąpień prezesa i kilku innych osób nawiązujących do historii. Prezes wyjaśnił skąd wzięła się zmiana w nazwie i powiedział że było to pierwsze spotkanie TPPS. Przybyły na spotkanie ksiądz prałat poświęcił opłatki, zmówiliśmy modlitwę  i zaśpiewaliśmy dwie kolędy. Dlatego tylko dwie, bo dużo czasu poświęcono na wypowiedzi. Jedna z pań przypomniała o minionej 23 stycznia rocznicy powstania styczniowego omawiając historię własnej rodziny. Będąca na spotkaniu pani z Niemieckiego Towarzystwa Społeczno Kulturalnego opowiedziała o pozostałych we Wrocławiu w 1945 roku 2 tysiącach autochtonów. Obecnie ilość ta zmalała do 400 osób. Mówiła o nawiązujących się przyjaznych stosunkach pomiędzy społecznością polską i niemiecką.







Z Mieczysławą Skarżyńską









Dodatkową satysfakcję miałem ze spotkania z kilkoma znajomymi osobami, także z środowiska genealogów zgromadzonych w Śląskim Towarzystwie Genealogicznym (ŚTG)
Z Majką Rągowską



Magda Gorzkowska

Lidia Lenartowicz i Magda Gorzkowska


Miecia Skarżyńska, prezes ŚTG Majka Rągowska, siedzą Teofil i Lidia Lenartowicz

Jak wyżej


Jeśli kogokolwiek zainteresować może TPPS, to proszę wejść na stronę Towarzystwa i zasięgnąć szczegółowych informacji. www.antoniego26.pl/towarzystwo/

Wróciliśmy z żoną do domu wspaniałym nastroju przyjemnie spędzonego czasu.

Teofil Lenartowicz
Wrocław, dnia 27 stycznia 2020 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz